tisdag 9 september 2008

Fårkapplöpning

Det går inte att stoppa mej idag! Kissie, akta dej! Jag kanske snart kommer up i dina 10 inlägg om dan som inte handlar om någonting. Nu kanske jag försa mej också. Jag läser inte hennes blogg. Inte så ofta.

Uppdaterad: Ja, jag vet nu att Kissi inte är allvarlig och jag har därför funnit en respekt för hennes sätt att blogga. Sjukt smart.

Iallafall, det jag skulle skriva om var att jag åkte ut på landet med Emma i lördags ör att hälsa på hennes familj och kolla på fårkapplöpning. Det var en rätt annorlunda erfarenhet. Jag har aldrig varit någonstans där folk har så mycket country-grejer på sej. Det var underbart! Hattar, boots, får, instoppade rutiga skjortor i jeans med skärp. Vilken upplevelse!
Sen var det countrymusik för hela slanten (Pappa, du skulle gillat det). Senare på kvällen (vid typ halv 8) bar det in till stan för att gå till någon av det fem pubarna. Två var redan stängda, på en av dom var vi dom enda som var där och på de andra två fick vi onda blickar av lokabefolkningen när vi försökte övertala tjejn bakom baren att det var ok att ge oss Sambuca shots (det är olagligt med shots här av någon märklig anledning..).
Sen gick vi hem och kollade på slutet av Pretty Woman och åt glass. En kanonkväll helt enkelt!






2 kommentarer:

Anonym sa...

åh jaaaaa! du skriver massa massa OCH avslutar med finfinfin namnteckning. bra:)
jag saknar dig<3

Linnea Hedeborg sa...

och jag saknar dej!
Jag ska bli bättre på det här! Jag lovar!