fredag 1 augusti 2008

Skolstart!

Skolan är igång. Det har tagit mycket kraft och energi att överhuvudtaget förstå vad det är menngen att jag ska göra. Man skulle ju kunna tro att det bara är att gå på föreläsningar och sen plugga men icke. Man ska även gå på så kallade "tutoriols" där man måste vara aktiv a la gymnasiet. Det fungerar alltså inte att sätta sig längst bak och sluta sina trötta studentögon och skönt slumra in till den monotona rösten där framme. Nej, man ska prata och göra saker. Otroligt ansträngande...
Det första som hände va iallafall att alla årskurser i Grafisk Design gjorde ett projet tillsammans i uppdelade grupper. "Briefen" (jag är sååå internationell nu mera) var att skapa ett 30 sekunder till 1 minut långt videoklipp som skulle vara en reklam för ett samhälle utan mobiltelefoner...Riktad till våran generation dessutom. Jaaa... Och om inte det var nog så hade vi 24 timmar på oss...
Så klicka på länken och titta och njut av min grupps mästerverk. Eller så gör ni inte det...

http://www.youtube.com/watch?v=zv7VjrKFQ-o



















En liten del av min skola

4 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, vad kul att du snackade svenska i slutet! hur känns det med skolan då? är det stor skillnad från good old mittuniversitetet förutom att du behöver anstränga dig då förstås? :)

Anonym sa...

Du verkar ha kommit iordning bra, trots att australiensare tydligen pluggar hårt (konstiga människor!). Vad fin han är matthew som fixar med hotellrum, vin å överraskningsfest! Du får hälsa! :) Nu får vi hoppas att värmen kommer till er också. Här har vi ju nästan haft tropisk värme.

Linnea Hedeborg sa...

Hej mina vänner!
Skolan känns bra, men det kommer att bli lite tuffare än jag räknat med!
Ja han är fin den där Matthew...
Saknar er och värmen, skulle inte banga!
Masssa kramar

Anonym sa...

bästa biten var den svenska!! :D
miss you friend<3