torsdag 14 augusti 2008

Ohygieniskt?

Det här är något som jag har funderat över ett tag nu. I australien så har man bestämt sej för att separera toaletter från badrummen. Alltså toaletten, som i "jag ska bara gå på toa" består av ett litet kallt rum med en toalett. För att få tvätta sina händer efter toabesöket så måste man gå ut från toaletten, oftast korsa korridåren och gå in i BADRUMMET. Nu är jag inte den som går runt funderar så mycket över bakterier men om man funderar hur många som har tagit i dessa handtag utan att tvätta händerna så blir det lätt lite små äckligt. Det är även som upplagt för den något slappare delen av befolkningen (ingen nämnd ingen glömd) att strunta i att tvätta händerna. Jag vet inte om jag tycker att dom har tänkt till här ordentligt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

näe vad tänkte dom nu!? efter toabesöket följer handtvagning, och det måste de ha glömt bort. Du vet, med min hand-äckel-fobi så skulle jag behöva tvätta händerna JÄMT. blää

Anonym sa...

Men vad korkat! Samma sak har jag upplevt i Belgien, dumma människor!