torsdag 21 augusti 2008

Dessa australiensare

Asså jag vet att man har uppfattningen om människor i Australien som väldigt trevliga och lätta att ha och göra med. Sant? Ja. I många aspekter det är helt och hållet sant och rätt men under tiden OS har varit i gång så har det skett en mcyket irriterande förändring på mina nära och kära här. Australien är för tillfället uppe i topp 5 i medaljlistan vilket antagligen är en av anledningarna till att Matty häromdan sa "Säg till om vi vinner guld, jag vill inte höra om några andra medaljer". Men va? Dom har blivit så arroganta och självsäkra när det kommer till OS att det är outhärdligt!!
Själv försöker jag hålla utkik efter våra svenska idrottare men den enda jag har lyckats se var brottaren som kastade iväg sin medalj. Så nu får jag skit för det hela tiden och Mattys brorsa tyckte att har skulle bli av med sitt pass. Lite för mycket? ja.
Men det är inte helt och hållet deras fel. På TV så visas det fantastiska bilder på deras fantastiska idrottare hela tiden omed en röst som säger "This is why Australia is the best country in the world". Japp. Bäst i hela världen. Och jag tror att om man hör det om och om igen så blir man lätt lite arrogant. Lättsamt och trevligt? Inte så mycket. Amerika-inspirerat? Väldigt mycket.
Okej att man blir lite patriotisk under sånna här event men va fan, det får väl finnas någon gräns?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja usch och fy. vad har de att skryta om jämfört med oss?! ;) nej men lite mer ödmjukhet hade inte skadat.

Anonym sa...

nej verkligen inte!